De pe pârtie în bucătărie

6 Mar

Nu sunt o persoană tocmai religioasă. Nu merg în fiecare duminică la biserică, nu țin post miercuri și vineri (decât rareori) și nu știu care sunt regulile din lăcașurile sfinte. Pe unde să trec ca să nu-i tai calea preotului, câte lumânări să aprind la vii și câte la morți, cum să mă spovedesc cât mai natural – fără să pară că recit din cele zece porunci.
Dar, cu toate astea, cred în Dumnezeu și am momente când îl simt foarte aproape. Ultima dată am vorbit deschis (pentru că știu că mă aude) duminica asta, când urcam pe teleschi. Mi-e frică de nu mai știu de mine când mă las în voia cablului care mă trage până în vârful pârtiei. Tot timpul îmi trec prin minte scenarii dintre cele mai teribile. Că mă împiedic și cad peste celelalte 10 persoane din spatele meu, că îmi rup mâna (piciorul, capul, etc), că se rupe cablul – lucru care i s-a și întâmplat unui tip din fața mea. Și când frica e atât de mare (și credeți-mă că este) nu mă pot gândi decât la Domnul.

Iar discuţiile noastre sunt extraordinare. Mă rog, eu vorbesc, El mă ascultă. În acele momente am tot felul de deşteptări: brusc îmi dau seama ce vreau să fac în viaţă, cât de mult iubesc oamenii, şi (asta mi s-a întâmplat data trecută) că trebuie să ţin tot postul Paştelui. Problema a apărut când am atins pământul de la baza pârtiei cu picioarele. Mai exact, când am deschis frigiderul şi mi-am dat seama că mare lucru nu am ce să mănânc. Ştiu că sar de pe pârtie direct în bucătărie, ştiu că postul înseamnă să te abţii de la mese bogate, să nu bârfeşti, să-ţi cureţi sufletul şi să te rogi mai mult, dar pentru o începătoare ca mine postul începe cu ceea ce-mi oferă frigiderul. Doar după ce-mi liniştesc stomacul pot să gândesc limpede – ca şi cum aş fi în vârful muntelui, legată de cablul de la teleschi.

Deocamdată, sunt bine. M-am aprovizionat cu tocană de legume, fasole la borcan, pateuri vegetale, pufuleţi, seminţe si alte bunătăţi. Iar într-o bună zi cine ştie, poate încerc dieta de post, un concept creat de cei de la www.diettogo.ro. Trei mese principale + o gustare = 52 lei. Se poate comanda un pachet pentru 5 zile, 7 zile sau 14 zile, iar pentru cei care vor să testeze mai întâi calitatea mâncării livrate de Diet to go, există posibiltiatea de a comanda Testerul ce constă dintr-o mâncare de ciuperci cu broccoli şi măsline (preţ: 25 lei). Iată un exemplu de meniu zilnic:

Mic dejun: Salatã “Fresh Start” de fructe
Prânz: Legume la tigaie ȋn stil Asiatic
Gustare ora 4: Iaurt “Gustare” de post din soia
Cinã: Salatã ţãrãneascã

Sună bine, nu?

2 Responses to “De pe pârtie în bucătărie”

  1. Tatiana Russu March 7, 2012 at 9:33 am #

    ….un adevarat talent:D!!!Citesc cu placere tot ce postezi!!!!poop

    • bau2miau March 7, 2012 at 10:55 am #

      Mersi! Pupici! :*

Leave a Reply

