Moldova mea „înapoiată“

27 Jun

Aseară un amic mi-a zis verde în faţă că Moldova – ţara în care m-am născut – ar fi un stat înapoiat. După ce am digerat fiecare silabă aruncată cu atâta nonşalanţă am amuţit pentru câteva minute bune, dar am refuzat să înghit o aberaţie de asemenea proporţii.

Am tăcut ca să-mi adun arsenalul de contraargumente. Şi dacă altădată aveam un set de remarci gata pregătite pentru a detrona până şi cele mai ridicole mituri despre ţara care a avut un cuvânt important de spus în formarea personalităţii mele, ieri am rămas mută.

Desigur, de-a lungul timpului am fost împroşcată cu vorbe mai grele referitoare la originea mea, însă ceea ce continuă să mă uimească este modul superficial de gândire pe care îl au unii. Pe scurt, dacă Xulescu a auzit dintr-a şaptea gură că în Moldova pe reclama magazinelor care funcţionează non-stop scrie răspicat MAGAZIN VEŞNIC, atunci aceasta este realitatea. Xulescu nu poate fi convins de contrariul întrucât el crede cu tărie că stereotipul reflectă adevărul şi că motivul pentru care îndrăznesc să neg astfel de aberaţii este că, nu-i aşa, sunt „înapoiată“ şi prin urmare, susţin cu înverşunare un lucru neadevărat.
Concluzia lui Xulescu: Moldova e o ţară „înapoiată“ doldora de cetăţeni care obişnuiesc să nege adevărul.

Ca să nu lungesc vorba, am câştigat detaşat meciul de ieri după ce i-am demonstrat amicului meu că, cel puţin într-un domeniu, Moldova dă clasă multor state europene. Astăzi, Fructul S.R.L., va primi la Frankfurt the International Arch of Europe Award in Gold category. Nu am tradus ca să nu se piardă din importanţa şi semnificaţia acestui premiu prestigios.

Am pus şi o captură cu textul din scrisoarea oficială pe care a primit-o de la Business Initiative Directions, Ion Mereacre – tatăl meu şi directorul Fructul S.R.L. – şi strig în gura mare pentru toate perechile de urechi veştejite de stereotipuri că sunt fanul nr.1 al ţării în care m-am născut şi am încredere în potenţialul oamenilor din Moldova.  Şi cel mai mult mă mândresc că sunt fiica tatălui meu, pe care îl admir şi îl iubesc enorm!🙂

8 Responses to “Moldova mea „înapoiată“”

  1. doravitalis June 27, 2011 at 8:33 am #

    Dear, cine-i prietenul care a facut afirmartia?
    Zic sa-l suni pe Igor si pe varul ala al lui care a iesit din parnaie…
    Baietii de la Chisinau stiu sa rezolve problemele. :)))

    • bau2miau June 27, 2011 at 9:32 am #

      Nu eşti tu, stai liniştită🙂. Te încadrezi la capitolul prieteni, nu amici – cum am scris mai sus. Dar şi Igor alături de vărul lui ieşit din pârnaie, băieţii de la Chişinău care ştiu să rezolve problemele, sunt reprezentanţii unui stereotip. Sper (în naivitatea mea) ca de acum încolo, măcar în cercurile în care mă învârt, Moldova să fie asociată cu oameni şi lucruri frumoase – aşa cum este acest premiu – decât cu nişte clişee învechite.
      Te puup!

  2. doravitalis June 27, 2011 at 6:50 pm #

    I love Moldova. I really Do. & u to!

  3. Dănuţ Bobocel June 30, 2011 at 8:37 am #

    Sad…

    • bau2miau July 14, 2011 at 2:37 pm #

      Yet, so real.

  4. radzyck July 6, 2011 at 11:00 am #

    Dupa ne neglijabila mea experienta cu lumea oarba de pe malul (mai) european al prutului, e o lupta cu Morile de vant incercarea de a convinge ca esti cel putin identic cu ei. Pana nu le arati ca ii ai la degetul mic, nu stiu de respect !🙂 … Ma inscriu si eu in lista fanilor numarul unu … ma intreb cine-i pe doi ?😀

    PS: E misto sa fii siica tatalui tau! Pacat ca sunt baiat :)))

    • cococucu.wordpress.com July 7, 2011 at 9:23 am #

      Nu e păcat să fii băiat, mai ales când compui poezii atât de frumoase şi cânţi “dumnezeieşte”.🙂

      • radzyck July 18, 2011 at 9:15 am #

        Nici chiar pana “acolo”🙂

Leave a Reply

