Borş cu varză şi sfeclă roşie

19 Jun
 Am făcut pentru prima oară borş cu varză şi sfeclă roşie (bineînţeles, după reţeta mamei). Unii îi zic borş rusesc. Nu mă întrebaţi de ce e borş şi nu supă sau ciorbă, cert e că-i roşu. Şi bun, aş adăuga. :) 
  
 Aşadar, se pune carnea de vită la fiert. Se îndepărtează spuma. Când carnea e aproape gata se pun boabe de piper negru, puţină sare, câteva frunze de dafin. 
  
 În timp ce fierbe carnea se taie o ceapă şi se căleşte într-o tigaie în puţin ulei. Apoi se adaugă 1-2 morcovi daţi prin răzătoare, 1 sfeclă roşie mare dată prin răzătoare şi opţional 1-2 rădăcini de ţelină date prin răzătoare + 1 -2 linguri de pastă de tomate. Se condimentează cu puţină sare şi piper negru măcinat. Se lasă pe foc 5-6 minute şi apoi se adaugă varză (cam 1/2) tăiată mărunt (cam cum se pune în salată). După 5-6 minute se opreşte aragazul. 
  
 Când carnea e aproape gata se pun cartofii (5-6 cartofi tăiaţi). Când sunt aproape gata se pune varză. Peste câteva minute se adaugă borş (după gust – eu am pus mai mult că-mi place tot ce-i acru :)) şi cu ocazia asta am înţeles de ce reţeta se numeşte borş… La final se adaugă pătrunjel şi/sau mărar tăiat mărunt. 
  
 Şi gataaa!!! Poftă mare!🙂

6 Responses to “Borş cu varză şi sfeclă roşie”

  1. Cristina Tanya September 25, 2012 at 12:09 pm #

    dap , e rusesc…cu borsul asta am crescut :))..e plin d nutrimente (varza si sfecla) si e ft bun la gust🙂

  2. Natalia November 30, 2012 at 2:56 pm #

    am fãcut si eu, dupa reteta ta🙂
    foarte gustos!!!

  3. bau2miau December 27, 2012 at 8:48 pm #

    Mersi! Aveam un pic de emotii ca n-am scris cantitatile exacte, dar daca a iesit bun si asa – nu pot decat sa ma bucur!😉

  4. Alexandr July 18, 2013 at 2:50 pm #

    mmm,multumesc,am facut-o si eu prima data..sunt baiat,am 25 de ani!)))

    • bau2miau July 18, 2013 at 8:45 pm #

      Sper ca a iesit buna🙂

  5. cristi July 7, 2015 at 7:08 pm #

    Salut, borsul rusesc nu contine bors de tarate, acesta fiind specific tarii noastre(Somalia sau
    Japonia…stiu sigur ca e ceva cu H). Reteta este ok, desi folosirea telinei nu este optionala in opinia mea proprie si personala. Ca material de acrire va recomand bulionul de zarzare/zeama de lamaie/rosii proaspete in loc de pasta de tomate/zeama de varza mai ales daca inlocuiti vita cu porc sau in loc de varza proaspata puteti folosi varza murata. Zic si eu…

Leave a Reply

